Un estudi de l’IDESCAT que valora la qualitat en l’educació en diversos aspectes, ha declarat El Til·ler com el segon millor institut de la zona.
La qualitat de l’educació és sempre un tema important per als pares i alumnes. Tanmateix, és un tema polèmic, tots els instituts diuen ser millors que els altres, és per aquest motiu que s’ha publicat aquest estudi, per sortir de dubtes i per facilitar la tria de centre. Val a dir que aquest estudi només contempla els centres públics, però al ser la majoria, et pots fer una idea prou bona.
L’estudi valora la qualitat de l’educació en diversos aspectes com el nivell dels alumnes quan arriben, la convivència i els resultats finals, el primer valor que puntua sobre 425 i és el resultat amb el que arriben els alumnes a l’institut, el resultat del mig és la convivència escolar, conta sobre 150 i el darrer que puntua sobre 850 és el resultat final que obtenen els alumnes en el seu darrer examen de competències. D’aquesta manera si multipliquem el primer resultat per dos i el dividim al darrer podem veure l’evolució de l’alumnat:
El Til·ler (+52)
Manuel Blancafort (+14)
Vila Romana (+6)
LAURO (-66)
D’aquesta manera podem veure que el Til·ler és l’institut de la zona on els alumnes evolucionen més i el Lauro on experimenten una pitjor regressió tot i que tenen un punt a favor: la bona convivència escolar.
Per tant, podem veure que tots els instituts tenen els seus punts a favor i en contra, el Vila Romana té bon nivell però perquè els alumnes ja venen amb aquest nivell i pràcticament no evolucionen.
Pol del Moral